Șahul le învață tinerilor lecții de viață valoroase

jocul de șah

Șahul afirmă că, deși rădăcinile șahului sunt neclare, majoritatea oamenilor cred că acesta a izvorât din jocurile anterioare asemănătoare șahului jucate în India cu aproape două mii de ani în urmă. Șahul așa cum îl cunoaștem acum există din secolul al XV-lea, când a câștigat pentru prima dată popularitate în Europa.

Jocul de șah se joacă între doi adversari de pe părți opuse ale unei table cu 64 de pătrate de culori alternative. 1 rege, 1 regină, 2 tururi, 2 episcopi, 2 cavaleri și 8 pioni alcătuiesc setul de 16 piese al fiecărui jucător. A face șah-mat regele advers este obiectul jocului. Când regele este vulnerabil la captura (în șah) și nu poate fugi, rezultă șah-mat.

Mulți copii se angajează în jocuri video care creează dependență. Dorința uriașă de plăcere rapidă, jocul ore în șir fără pauze pentru a interacționa cu oamenii și simptomele de retragere a dependenței atunci când sunt îndemnați să reducă sau să oprească jocul – schimbări de dispoziție și agitație crescută – sunt doar câteva dezavantaje ale jocurilor video.

Unul dintre înlocuitorii excelenți pentru jocurile video este șahul. În timpul sesiunilor de terapie, am jucat șah cu elevi de școală elementară și am observat următoarele:

Șahul învață strategia, ceea ce încurajează să te gândești la doi sau trei pași înainte, mai degrabă decât să te concentrezi doar asupra mișcării piesei tale de șah. Acest lucru modifică focalizarea tipică de a lua în considerare doar ceea ce se va întâmpla în următoarele cinci secunde. Acest lucru îi învață pe copii să privească dincolo de acțiunile lor prezente în viitor. Acest lucru le îmbunătățește capacitatea de planificare.

Șahul dezvoltă autocontrolul. După câteva jocuri, tânărul descoperă că deplasarea fără a examina cu atenție întreaga tablă și a identifica unde sunt susceptibile piesele cruciale va duce la pierderea acestor piese cruciale. Vor descoperi că lipsa lor de răbdare îi va duce probabil șahmat.

Înființat

După cum este afișat, placa este configurată. Pentru ambii jucători, trebuie să existe întotdeauna un pătrat alb în partea dreaptă cea mai apropiată. Rețineți că regina trebuie să fie pe un pătrat cu aceeași culoare ca ea.

Se întoarce

Jucătorii fac schimb de ture, albul făcând întotdeauna mișcarea de deschidere. Cu excepția cazului, jucătorii pot muta doar o piesă odată (explicat mai târziu).

Despărțire

Când întâlnesc un adversar în cursul mișcării, jucătorii iau piese. Doar pionii se mișcă și iau diferit (explicat mai târziu). Piesele proprii nu pot fi luate sau trecute de jucători.

Pionii pot avansa doar. Un pion poate muta unul sau două spații la prima mutare, dar poate avansa doar un spațiu la fiecare mutare ulterioară. Pionii doboară inamicii deplasându-se în diagonală.

Promovarea gajului

Un pion este actualizat la o piesă mai mare dacă se mută în cealaltă parte a tablei (cu excepția regelui). Numărul de pioni care pot fi promovați nu are o limită superioară.