Sah pe internet

Nebunul Email
piese de sah nebunNebunul este una din piesele folosite la sah, la ince[utul jocului fiecare jucator are doi nebuni, asezati intre unul dintre cai si rege sau regina. Cu alte cuvinte, nebunii albului sunt asezati la inceput pe campurile c1 si f1, iar nebunii negrului pe c8 si f8.

Nebunul poate muta oricate patratele, dar numai pe diagonala. Nebunul nu poate sari peste alte piese. in diagrama alaturata se poate vedea cum muta nebunul. Datorita mutarii pe diagonala, un nebun ramane intotdeauna pe campuri de aceeasi culoare. Cum la inceputul jocului un nebun sta pe un camp negru, iar celalalt pe un camp alb, cei doi nebuni se mai numesc si nebun de alb si nebun de negru.

Pentru ca nebunul are acces la numai 32 din campurile tablei, este considerat mai slab decat turnul, care are acces la toate cele 64 de campuri ale tablei de sah. In plus, un turn pe o tabla goala ataca 14 campuri, in timp ce un nebun ataca intre sapte si treisprezece campuri, in functie de pozitie. Un turn este echivalentul aproximativ al unui nebun si a doi pioni.

Nebunii au cam aceeasi valoare ca si caii. Nebunii castiga in putere spre sfarsitul jocului, pentru ca numarul de piese de pe tabla scade si astfel se elibereaza linii de atac pentru ei. Pe o tabla goala, nebunul poate fi activ pe amandoua partile in acelasi timp, pe cand calul se deplaseaza mai greu dintr-o parte intr-alta a tablei. intr-un final de joc cu putine piese ramase, o pereche de nebuni este neindoielnic mai puternica decat un nebun si un cal sau o pereche de cai. Un jucator avand o pereche de nebuni are o arma strategica ce consta in posibilitatea de a face multe schimburi de piese care sa duca la un final de joc avantajos.